HTML

renáta mutatóba

Friss topikok

  • uggs: Proper role! really appreciate YOU-thanks a lot! (2011.11.21. 12:40) Közönségtali
  • wassumerryvem: DUBLIN (Reuters) – The Irish Mothers Day Flowers Aviation Dominion said it would own up flights to... (2010.05.06. 10:59)
  • Dóra: Egyébként miért venne semmibe az ellenőr? Elkéri a bérleted, pont hogy tudomást vesz a létezé... (2009.07.27. 12:27) eseményz
  • rebi: nézdmáár aza neve hogy benchpont. olyan a pólóm is . mégilyet. szia márka! (2009.07.26. 00:17) rüvid
  • möiröi: így jobb (sztem) :) jó kép (2009.07.22. 21:50) h

Címkék

a (1) ááááá (1) álom (1) alvás (1) amon (2) anyegin (1) bálint (1) bán (1) Bánk (1) beteg (1) centis (1) chao (1) cigaretta (1) cipő (1) fesztivál (1) fogkefe (1) fotók (1) grace (1) gyökér (1) ha (1) hanuka (1) hegyalja (1) hugo (1) hundera (1) igazgató (1) igazságtalanság (1) irodalom (1) iskola (2) jgghhg (1) kanál (1) karácsony (1) kedélyes (1) kedvtelenség (1) kelly (1) kép (2) képek (4) két (1) kispál (3) kisstibi (1) klimaxos (1) köhögés (1) körlevél (1) mandarin (1) manu (1) matyi (1) megbomlik (1) menés (1) mika (1) müpa (1) nyak (1) nyina (1) pizza (1) ponyvaregény (1) prób (1) próba (1) pulyka (1) puskin (1) Quimby (5) rajz (4) részeg (1) síszünet (1) sör (2) szagelszívó (1) szakítás (1) Szar (1) szex (1) szilveszter (1) szívrablás (1) szombat (1) tequila (1) tisza (1) tobin (2) vágyódás (1) vakond (1) valentin (1) vége (1) videó (3) vonal (1) Címkefelhő

2005.05.30. 09:22 popsicream

Szal kommentelők. Ighen ighen, a kérdés szarul lett feltéve, de a lényeget értitek... Figyelemfelhívásnak szántam igaziból.

Szóval az iskolás dologgal kapcsolatban, finci: Ez tényleg így van, a suliban kell elkezdeni. Lehet, hogy én is azért vagyok toleránsabb, merthogy olyan általános suliba jártam, ahol voltak cigány osztálytársaim és voltak az iskolában is sokan. Nem érdekelt akkor senkit ez. Persze voltak általánosban is konfliktusok, de ez ugyanúgy megtörtént nem cigányokkal is. Szóval szerintem kissé föl van erősítve ha egy cigány bármit tesz. Az meg annyira senkit nem hoz lázba ha egy magyar csinálja ugyanazt. Hányszor halljuk, hogy: Persze, azért csinálta ezt meg azt mert magyar... ?? Sehányszor. És hányszor, hogy: Persze azért csinálta mer cigány! Mindig. Azt is gusztustalannak tartom, hogy külön osztályokat hoznak létre a cigány gyerekeknek. Így sohasem fogunk sehova jutni.

Ez az első lépés dolog. Hánemtom, hogy kinek kéne lépéseket tenni, mert ezek a kopasz, csőfejű idióták az életbe nem fogják elfogadni a romákat, hiába tezsnek ők akár ötvenezerlépést felénk... Persze nem csak ien csőfejű emberek vannak, de akik nincsenek ennyire beszűkülve, azok maguktól is rájönnek arra, hogy legalább pár szót kell beszélni velük és jobban megismerni , ahelyett, hogy elsőre leköpnénk őket.

Szerintem igenis nekünk kéne elfogadni őket, mert ők a kisebbség, nem mi. De mi csak durcáskodunk és mindenkit általánosítunk.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tulvekony.blog.hu/api/trackback/id/tr246351455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

finci 2005.05.30. 10:15:20

"Szerintem igenis nekünk kéne elfogadni őket, mert ők a kisebbség, nem mi. De mi csak durcáskodunk és mindenkit általánosítunk." Ezzel nem feltétlenül értek egyet. Úgy gondolom a magyar mint nép alapvetően elég birkatűrelmű, alkalmazkodó és békés természetű. A Kárpátmedencében elég sok népcsoport megfordult ki természetes úton, ki erőszakkal, és mégis kialakult egy mára egységesnek mondható... ehh a nemzet olyan hazafias a közösség túl bennsőséges...egy izé...ööö...hát nem tom valami csoport amit magyarságnak nevezünk. Ezen belül persze vannak identitásukat megörző kisebb csoportok, de a cigányokon kívül egyikkel sincsenek problémák...bár erről nincs pontos ismeretem, de ilyen mértékű probléma biztosan nincs. Ezen leírtak fényében gondolom úgy, hogy az első lépést nekik kell megtenni. És figyelembe véve azt, hogy ez nem egy egyik napról a másikra kialakult vélemény róluk, az első lépés nem feltétlenül 1. Persze lesznek emberek, akik soha sem fogják őket elfogadni, de ilyenekből az idő elteltével egyre kevesebb lesz. Lásd pl a négerek megváltozott helyzetét a rabszolgatartás óta. Még az ő helyzetükön is lehet csiszolni...de nézd meg hogy hány évnek keleltt eltelnie egyáltalán a felszabadításig, és hány év telt el azóta? Kb. a cigányság helyzetében is ilyesmire lehet számítani. Bár azt nem tudom, hogy mióta vannak itt. Nem hiszem, hogy ez durcáskodás lenne. Egyszerűen arról van szó, hogy nem lehet ezt úgy csinálni, hogy jó, akkor holnaptól megbízom a cigányokban, aztán jön 10 akik közül kettő télleg becsületes, a másik 8 meg úgy van vele, hogy leszarja hogy mi van, úgyse lesz jobb és ugyan úgy meglop. a bizalmat könnyű eljátszani, de nagyon nagyon nehéz visszaszerezni. És hangsúlyozom, hogy most nem a szemellenzősökről beszélek, vagy a bőrfejűekről, hanem azokról, akik még bizakodók. Az a kérdés, hogy melyik korosztályokban vannak ezek az emberek, őket kell megtalálni, mert ők fogják értékelni, és válaszolni az első lépésekre.

Panther 2005.05.30. 10:49:29

Mint mondtam ez olyan mint 22 csapdája. Engem akart cigány kizsebelni. Gyerek koromba 10 cigány gyerek poénból megverni. Fehér ember még nem akart kizsebelni és ok nélkül sőt okkal sem akart megverni. Szóval nekem is vannak fentartásaim persze és mint látszik a saját tapasztalataim miatt. De eszemmel tudom. Hogy ők sokkal nehezebben találnak munkát és nehezebben tudnak az iskolában is beilleszkedni, mint fehérebb bőrű társaik. Szóval társadalomnak van köze ahhoz, hogy bünőző élet formát választja sok roma. És ismerek persze sok olyan romát aki úgy dolgozik sőt még jobban mint más fehérebb bőrszinű egyén.

Panther 2005.05.30. 10:56:44

És ismerek olyan skinheadet akir azért lett skinhead mert ment haza iskolából (kölyök korában) és csak poénból agyba főbe verte 8-10 cigány gyerek úgy hogy orvoshoz kellett gyereket vinni. Nem értek 1-et a skinheadségével. De megtudom érteni, hogy előiteletei vannak. És fincinek igaza van az előiteletek nem ok nélkül alakulnak ki. Csak a lehetőségeket nekünk kell megteremteni, hogy ők betudjanak illeszkedni. Nekik meg kell probálni élni vele. Én ezt valahogy úgy képzelem hogy kis lépésekben haladunk egymás felé. És szerintem ez a folyamat elindult. És ezeknek reklámoknak talán kis értelmük van hogy észben tartjuk azt, hogy rajtunk is mulik. 50%-50%

Gábor 2005.05.30. 14:52:09

Szóval hogy ne csak a tetveclubon írjak ide is írok mert ezen már régebben majdnem elkezdtünk vitázni. Már jóideje sokat változik a véleményem mindenről, de erről valahogy különösképpen. Engem még nem vertek meg cigányok, de osztálytársamat igen. Meg engem majdnem, de gyorsan tudok futni...de ez most lényegtelen. Fincivel egyet értek abban, hogyha előveszünk 9 cigányt, akkor abból kb. 1 ha nem is tud, de próbál rendes életet élni. A másik: én nem rég felvételiztem gimnáziumba, tehát ebből kiderül hogy még eléggé fiatal vagyok, de már sok mindenről véleményem van. Előkészítőn még régebben összeismerkedtem egy cigány fiúval, és ő róla el lehetett mondani hogy rendes, valószínűleg osztálytársam is lesz, mivel mind2en ugyanoda megyünk, és valószínűleg őt is felvették. Olyan eset is volt, hogy eltört a kezem mind1 lényegtelen, be kellett feküdni a kórházba, és szobatársam egy cigány ember volt, és sokat beszélt arról, hogy mennyire elítéli a Győzikét meg sok más cigányt aki nem rendesen dolgozik, vagy meg se próbál rendesen dolgozni. Azért ez is érdekes dolog. Elnézést a hülye fogalmazásért, de ma egész nap annyira meleg volt, hogy ez már szerintem megártott. Üdvözletem

citrom 2005.05.30. 15:39:40

ööö. én hallottam egy néhányszor azt is, hogy "azért csinálta, mert magyar". csak ezt nem magyarul, hanem románul mondták:)

citrom 2005.05.30. 15:40:25

Nameg a fordítottját is, sokszor. Hős magyar testvéreimtől.

sd 2005.06.01. 20:27:03

de azért vernek embereket,mert a kialakult helyzetben(a cigányok helyzetére gondolva)nem részesülnek jó nevelésben...a jó helyzet megtermtése pedig már a mi dolgunk..ha meg vannak a megfelelő alapillérek , akkor maga a "normális" emberek is el keztdhetnek barátkozni a cigányokkal..mondjuk jó nevelésgben,tanításban részelsülnek..a középiskola tanárok próbálják nem figylemebe venni ,a származás és a tudás alapján vegyék föl az illetőket...aztán már sokkal könnyebb lesz ...

Ede 2005.06.04. 13:16:21

No. A külön osztály pl. a tótoknak, horvátoknak, sváboknak, stb. is jár, sőt, külön iskola is néhol. Nem bántják őket, mert nincs cirkuszolás körülöttük. Gondolj pl. Mortimer esetére. Senki nem is tudta, hogy ki a fene lehetett a "cigánygyilkos kopasz fasiszta", az első reakció a sajtótól (és másoktól is), hogy az áldozat cigány származása miatt történt a dolog. Azután az átszúrt gyerek szülei megátkozták, mikor kiderült, h szintén cigány. Azt mondták, hogy egy cigány nem tesz ilyet, hogy kezet emel egy másik cigányra. (Miért? A magyar igen? Illetve magától értetődő, hogy ha egy cigányt bánt valaki, akkor csak "magyar" lehet?) Kb. 15 éve egy buliból mentem haza hajnalba, és körbeállt egy vagon cigány. Elkezdtek lökdösni, kötekedni. Megláttam az utcai lámpánál a bandavezér fejét, akit "hírből" már ismertem. Mondom, Mit akarsz Orbán Laci? Azt mondja: Te ismersz? Mondom, A Jani már beszélt... Erre ő: Ja! Te vagy a Janika? És egész hazáig elkísértek. Nem kívánom senkinek, h hajnalban egy ilyen csapat hazakísérje. Nem tudom, voltál-e cigánykocsmába? Ha belépsz, megfagy a levegő. Odamész a pulthoz, kérsz egy doboz cigit, és kijössz. Senki sem bánt, de nem túl bátor ilyenkor az ember. Szal, embere válogatja, nincs általánosítás, de mégis van. Mi a helyes? Találd ki! Vagy bejön, vagy nem. Kinek hogy.

Rege Ata 2005.06.04. 13:24:26

Anyám-nővérééknél, Fejér megyében, kisebb koromban általában olyasmiket hallottam unokatestvéremék szájából, hogy "...á, már megint megszúrták maguk közt egyiküket..." - hm. Rokonaiméktól kb. 5-10 háznyira laktak a cigányok, ha még jól emlékszem. Anyám mesélte nemrég, hogy nővére elmondása szerint mostanára már egészen napfényes a cigányház élete... Szép szál, egész rendes fiatalemberek, szép nők, tanult emberek, sőt, dolgo(zó)sak is... Hát... Nem tudom, mi lehet(ett) mögötte, de ha tényleg így van, ahogy anyám testvére állítólag mesélte, be lehetne tenni a sajtóba, nem igaz? Mint jó dolgot! (Nem a rosszhoz képest jót, hanem JÓT!) Hm...?
süti beállítások módosítása